به سوی خدا

به سوی خدا

عاشقی تنها به خداوند چه زیباست
به سوی خدا

به سوی خدا

عاشقی تنها به خداوند چه زیباست

ولنتاین

با سلام و عرض تبریک

    هر سال در ماه فوریه در سرتاسر اروپا و امریکا  عشاق و دلدادگان به مناسبت روز خاصی به اسم ولنتاین به هم هدیه میدن .
میدونید علتش چیه ؟
ولنتاین در لغت به معنای معشوق و محبوب هست که تازگی بین جوونای ایرانی هم رواج پیدا کرده . این فرصت خوبیه برای اینکه اجازه ندیم عشقمون کمرنگ بشه .
از گذشته های دور  ماه فوریه ماه مهرورزی و تحقق عشق بوده . روز سنت
ولنتاین هم یه چیز مشترک از آیینهای رایج بین مسیحیان و رومیهای باستان بوده . حالا میخوایم بدونیم اصلا ولنتاین کی بوده .
امروزه کلیسای کاتولیک از سه قدیس یاد میکنه که اسم هر سه شون
ولنتاین هست و هر سه شونم شهید عشق و محبتن


یکی از افسانه ها بدین شرحه که امپراتور
کلادیوس در قرن سوم میلادی در روم به این نتیجه می رسه که سربازای مجرد با کفایت تر از سربازای متاهل هستن رو همین حساب ازدواج مردای جوون رو غیر قانونی اعلام میکنه ولی ولنتاین بر خلاف این قانون در خفا اونا رو به عقد هم در می آورد  به محض اینکه کلادیوس
از این ماجرا با خبر میشه اونو به مرگ محکوم میکنه .
بعضی ها میگن علت کشته شدن
ولنتاین 
٬ تلاش اون برای فراری دادن مسیحیان زندانی در روم بوده که به شدت مورد شکنجه واقع میشدن .یه افسانه دیگه هم هست که میگه : ولنتاین خودش اولین هدیه ولنتاین رو برای معشوقه ش میفرسته . بدین ترتیب که وقتی زندانی بوده عاشق دختر زندانبانش میشه و قبل از مرگش نامه ای برای اون دختر مینویسه و آخرش اینطور امضا میکنه : ( ولنتاین تو ) . این عبارتیه که این روزا آخر بیشتر نامه های عاشقانه به چشم میخورهدر تمام افسانه ها شاهدیم که ولنتاین پیکره و در حقیقت نمادی از همدلی  دلسوزی و از همه مهمتر عشقه . عده ای معتقدن که روز ولنتاین رو به مناسبت سالگرد مرگ ولنتاین جشن میگیرن که احتمالا حدود سال ۲۷۰ بعد از میلاد اتفاق افتاده . یه عده دیگه ادعا میکنن کلیسای مسیحیت برای بخشیدن جنبه تقدس به فستیوال شرک آمیز و کافرانه لوپرکالیا روز ولنتاین رو جشن میگیرن .
در روم باستان فصل بهار رسما در ماه فوریه شروع می شد و معتقد بودن که فوریه ماه تسویه و پاک شدن از پلیدی هاست . اونا مثل ما خونه تکونی میکردن و بعد نوعی گندم رو با نمک قاطی میکردن و به همه جای خونه می پاشیدن .
فستیوال لوپرکالیا که روز ۱۵ فوریه شروع میشد اختصاص داشت به فائونوس الهه زراعت در روم باستان و نیز به رمولوس و رموس بنیانگذاران روم که دارای مراسم ویژه ای بود که کاملا هم شرک آمیز بود .
اولین بار پاپ اعظم گلاسیوس در حدود ۴۹۸ بعد از میلاد ۱۴ فوریه رو روز سنت
ولنتاین
قرار داد . بعدها انگلیسی ها و فرانسوی ها در قرون وسطی بر این باور شدن که ۱۴ قوریه آغاز فصل جفت گیری پرندگان است که خود به رشد این رای منجر شد که این روز رو باید جشن گرفت و گرامی داشت .در قرن ۱۷ در بریتانیای کبیر روز ولنتاین رو در سرتاسر کشور جشن گرفتن . در اواسط قرن ۱۸ دوستان و دلدادگان در این روز به یکدیگر هدیه و نامه های عاشقانه میدادن . در پایان قرن ۱۸ با توجه به گسترش صنعت چاپ کارتهای چاپی جایگزین نامه ها شد . امریکائیها در سالهای بین ۱۷۰۰ تا ۱۷۱۰ به جرگه برگزارکنندگان روز ولنتاین پیوستن . آمار و ارقام نشون میده که تقریبا ۸۵٪ هدایای ولنتاین     توسط خانمها خریداری میشه . علاوه بر ایالات متحده   در کشورهای کانادا    مکزیک،انگلستان ، فرانسه و استرالیا نیز این روز  رو جشن میگیرن .

 


روز  ولنتین رو به همه دوستام  و بچه های chat  T@B®iZ  تبریک میگم

 

 اینم از فلش های عشقولانه:

Love Song

I Love You

Love You

My Love

I Love You

Night Of Love

I Love You

Love Note

Love With You

Love With You

Royal Love

Love Blessing

Loves Me

Love Serenade

I Love You

Sea Of Love

The 4 Loves

Gifts Of Love

I Love You

Sweet Love

 
love you bax tab behzad


اولین باری که دیدمت

 

اولین باری که دیدمت
دلمو امانت دادم بهت
بهت گفتم مواظبش باش
آخه میدونی که چیه ؟
جنسش یه جورایی شکستنیه
نمی دونم چی شده بود
ولی یه بار که حواست نبود
از دستت افتاد وشکسته بود
میدونستی نمیتونی ببینی رنگ ضمیرم رو
تندتند جمع کرده بودی دل شکسته ام رو
دیوونه حواست کجابود، بریده بودی دستت رو
آخه ، دل شکسته که ارزش نداره
واسه خاطرش، قلب و جونت درد بگیره
نمی دونم چه حوصله ای داشتی
نشستی و اون ها رو بهم چسبوندی
وقتی خواستم پس بگیرم امانتیم رو ،
طفره میرفتی ومن همش میخواستم، دل شکسته ام رو
دیدم که جمع شده اشک، تو چشمای قشنگ تو
دلمو بهم دادی اماحیف که شکسته بود
درسته که مثل اولش نبود
ولی چون از تو رسیده بود
از اولش هم قشنگ ترشده بود
 

 

قسم به چشمات بعد از این جز تو گلی بو نکنم......

جز به تووبه خوبیات به هیچ کسی خو نکنم...

قسم به اسمت که تو رو تنها نزارم بعداز این

اسم تورو داد میزنم تا دم دمای اخرین

قطره به قطره خونمو یک جا به نامت میکنم..

.دل خوشیهای دنیارو خودم به کامت میکنم

میبرمت یه جای دور میشم واست سنگ صبور

برات یه کلبه میسازم پر ازیه رنگی پرنور

رو ح و دل و جون و تنم نظر نگاهت میکنم

دنیاها رو فدای اون چهره ماهت میکنم

هرچی که باختی پای من هرچی که بردم ماله تو

دفتر شعر پیرمو وقتی که مردم مال تو...

باورم کن  




   مرا دوست داری

              گفتی اندازه یک برگ....          

گفتم چقدر...           گفتی اندازه یک درخت..

گفتم کم نیست ...          گفتی اندازه جنگل...

گفتم  کم نیست ...         گفتی اندازه زمین....

گفتم  کم نیست....          گفتی اندازه ستاره...

گفتم  کم نیست...          گفتی اندازه خورشید...

گفتم کم نیست...            گفتی به  اندازه  تو...

گفتم میدونی من چقدرم ....گفتی نه..!!

گفتم اندازه یک قطره بارون....